• Geen favorieten

    Je kunt accommodaties toevoegen aan uw favorieten door op het te klikken.

+32 (0)58 533 999 Mijn Immo Europe Last-minutes

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen (7 vragen)

Vanaf wanneer kan ik voor volgend jaar reserveren?

Tussen 1/9 en 31/10 komen de prijzen en beschikbaarheid van de vakantiewoningen voor het volgende jaar met mondjes maat binnen. Hou de website dus goed in de gaten.  Zodra de prijzen en beschikbaarheid van een vakantiewoning online staan, kan iedereen de vakantiewoning van zijn keuze boeken! Er wordt geen voorrang gegeven aan gasten die het vorige jaar de vakantiewoning boekten. 

Wenst u dezelfde vakantiewoning voor dezelfde periode al vast te leggen voor volgend jaar, maar de prijs en beschikbaarheid is nog niet bekend? Dat kan! Stuur ons binnen de week na vertrek een mail om een "voorreservering" aan te vragen. 

Opgepast: Deze voorreservering is onder voorbehoud van beschikbaarheid, want de eigenaar heeft altijd eerste keuze in het voorbehouden van periodes. Zodra de prijs en beschikbaarheid dan bekend is, zal u van ons een definitieve reservering of een alternatif voorstel ontvangen mocht de gevraagde periode niet beschikbaar zijn.

Wat is er inbegrepen in de huurprijs en wat niet?

Inbegrepen in de huurprijs zijn:

  • Een glas- en brandverzekering,
  • Water verbruik
  • Energie verbruik
  • Reserveringskosten

De waarborg en verplichte eindschoonmaak worden tijdens de boekingsprocedure automatisch toegevoegd.

Onderstaande zaken kan je tot 3 dagen voor aankomst bijboeken (telefonisch, via mail en online via uw klantenaccount Mijn Immo Europe):

  • Bedlinnen: €18 voor een éénpersoonsbed voor max 14. dagen, €24 voor een tweepersoonsbed voor max. 14 dagen
  • Badlinnen: €9 per persoon en per week voor een badhanddoek, een gewone handdoek en een washandje
  • Kinderstoel: €2/dag max. prijs €35 (beperkte voorraad)
  • Kinderbed: €3/dag max. prijs €20 (beperkte voorraad)
  • Parkeerkaart: €20/week per wagen om aan goedkoper tarief op de openbare weg te parkeren in St-Idesbald, Koksijde en Oostduinkerke

Hoe maak ik een "Mijn Immo Europe"-account aan?

Bovenaan op onze site kunt u klikken op de "Mijn Immo Europe"-knop. Wanneer u nog geen account hebt, dan kunt u die hier met uw emailadres en zelfgekozen wachtwoord aanmaken.

Ik heb 2 honden, mag ik deze allemaal meenemen?

In onze vakantiewoningen is maximaal 1 hond toegestaan. En dit is enkel voor vakantiewoningen waar de eigenaars huisdieren toestaan.

Dit vindt u terug op de website in de beschrijving van de vakantiewoning.

Mag ik mijn kat meenemen?

Wij houden van alle huisdieren, maar katten zijn in onze vakantiewoningen helaas niet meer toegestaan. Deze kleine viervoeters richten met hun nageltjes ongewild schade aan aan behang en zitmeubilair.

Mag ik roken in mijn vakantiewoning?

Al onze vakantiewoningen zijn niet-rokers woningen. Alvast bedankt om deze richtlijn te respecteren.

Als op de dag van vertrek, tijdens onze controle, vastgesteld wordt dat jullie toch hebben gerookt dan wordt de waarborg integraal ingehouden en gebruikt voor de kosten van geurverwijdering.

Zijn er vakantiewoningen aangepast voor mindervaliden?

Mindervaliden zijn bij ons zeker welkom, maar helaas bieden wij geen vakantiewoningen aan die speciaal voor mindervaliden zijn ingericht. Vaak zijn er in de woningen drempels aanwezig, opstapjes bij de douche en smallere doorgangen aan woon- en of slaapkamers.

Een bezoekje vooraf is dus aangewezen om zeker te zijn dat de mindervalide persoon zich gemakkellijk in de vakantiewoning kan verplaatsen. Bezoeken kan enkel als de vakantiewoning niet in gebruik is. Een afspraak is dus nodig.

Reservering (6 vragen)

Is het mogelijk om op een andere dag dan een maandag of vrijdag aan te komen?

In het hoogseizoen en de vakantieperiodes is dit meestal niet mogelijk. 

Sommige vakantiewoningen staan aankomst op maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag, zaterdag  aankomen voor verblijven van minimum 3 nachten, buiten de schoolvakanties toe.

Tik de gewenste aankomst- en vertrekdag aan op de site en je krijgt een overzicht van alle beschikbare vakantiewoningen.

Kan ik een optie nemen op een vakantiewoning?

Nee, dat is niet mogelijk. We maken een reservering die 7 dagen geldig is zonder betaling. Deze reservering wordt zonder kennisgeving geannuleerd als het voorschot niet op tijd is betaald.

Nadat u de aanbetaling heeft betaald, kunt u deze niet kosteloos annuleren (zie Annuleringen).

Hoe geef ik later een wijziging van mijn reservatie door?

Via uw eigen "Mijn Immo Europe"-account kunt u diverse dingen regelen. Zo kunt u hier bijvoorbeeld bedlinnen, handdoeken, een kinderbed/kinderstoel  bij reserveren. Wilt u een aanpassing doen in het personen aantal mail of bel ons dan even.

Vanaf welke leeftijd kan ik een vakantiewoning huren?

Bij ons is de minimale leeftijd waarop een vakantiewoning gehuurd kan worden 21 jaar. Er moet dus minimaal één persoon in uw reisgezelschap zitten die 21 jaar of ouder is.

Op de site staat dat de vakantiewoning geschikt is voor maximaal 5 personen, maar is het goed als we met 6 komen?

Nee, dat is niet toegestaan.

De woning is ingericht voor het aantal personen dat aangegeven wordt op de site. U kunt altijd op de site kijken of er nog een grotere woning beschikbaar is of om eventueel te kiezen om 2 woningen in de buurt van elkaar te huren.

Ik heb een vakantiewoning gehuurd via de website, komen de foto's dan overeen met hetgeen ik geboekt heb?

Ja, op onze site worden alle woningen apart weergegeven. Iedere woning is anders, maar de woning die u op de site ziet en reserveert is ook de woning waarvan u bij aankomst de sleutel krijgt. De foto's en de beschrijving worden zo up-to-date mogelijk gehouden.

Betaling (2 vragen)

Ik heb een vakantiewoning gereserveerd, wanneer moet ik betalen?

Wanneer u uw vakantie geboekt hebt dan is de eerste betaaltermijn (= voorschot) 7 dagen na boekingsdatum. De 2e betaaltermijn (= saldo) is één maand voor aankomst.

Hoe kan ik betalen?

Wanneer uw reservering door ons bevestigd is, ontvangt u een PDF-bestand met de betaaltermijnen en de betaalgegevens. Daarnaast bieden wij u de mogelijkheid om online te betalen. Dit kan aan het einde van uw reserveringsproces of later via uw "Mijn Immo europe"-account.

Verblijf (6 vragen)

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden

De aankomsttijden zijn tussen 15u00 en 18u00 (dinsdag en zaterdag tot 17u). Op de dag van vertrek vragen wij u om de vakantiewoning uiterlijk om 10u00 te verlaten. Enkel zo kunnen we verzekeren dat de schoonmaak diensten voldoende tijd hebben om alle vakantiewoningen tegen 15u klaar te hebben.

Vroeger aankomen is niet meer mogelijk.

Later vertrekken (tussen 10u en 12u) kan enkel mits toestemming van het verhuurkantoor. Als de vakantiewoning dezelfde dag weer verhuurd is, kan u nooit langer blijven. Als de eindschoonmaak de volgende dag niet kan uitgevoerd worden, kan u niet langer blijven.

Wenst u langer dan 12u te blijven dan betaald u 1 nacht extra.

Opgepast: Voor het verlengde weekend van Hemelvaart is er een uitzonderlijk regeling. Aankomst op woensdag  en enkel tussen 17u en 19u. Op donderdag is het kantoor gesloten.

Ik kan de sleutel niet op tijd afhalen, wat nu?

U kunt hierover altijd contact met ons opnemen, wij zullen dan afspraken met u maken over de sleuteloverdracht. Wij kunnen dit alleen doen, wanneer de kosten van uw boeking volledig zijn voldaan.

Zijn er lakens en handdoeken aanwezig in de woning?

Deze zijn niet standaard in de woning aanwezig. U kunt bij ons beddengoed en/of handdoeken huren. U kan deze bestellen tijdens het reserveringsproces of achteraf in uw "Mijn Immo Europe"-account.

Waar ligt onze vakantiewoning precies?

Op de site kunt u bij "ligging" precies zien waar uw vakantiewoning gelegen is.

Als er geen internet aanwezig is in de vakantiewoning, kan dit dan nog geregeld worden via Immo Europe?

Gelukkig beschikt het grootste deel van de vakantiewoningen over een eigen internet aansluiting. Wanneer u een woning heeft gereserveerd waar geen internet is, kunt u bijvoorbeeld bij sommige brasseries gebruik maken van de Wifi wanneer u daar wat gaat eten of drinken.

Kan ik extra keukentoestellen voor mijn vakantiewoning bijbestellen?

Alles wat niet in de beschrijving van de vakantiewoning staat onder de rubriek keuken en huishoudelectro is ook niet aanwezig in de vakantiewoning.

Het is ten strengste verboden om zelf grote electrotoestellen mee te brengen of te laten leveren in de door u gekozen vakantiewoning. Zeker nu in Corona tijden mag dit absoluut niet meer.

Uiteraard mag je je eigen klein electro zoals mixer, toaster, blender, babycook meebrengen.

Vertrek (4 vragen)

Waaraan moet ik denken bij het vertrek uit de vakantiewoningen?

Bij aankomst krijgt u een aankomstmap met informatie. Daarin staat ook waar u aan moet denken voordat u uit de woning vertrekt. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het bezemschoon achterlaten van de woning, het uitruimen van een afwasmachine en het weggooien van de vuilniszak etc.

Ik heb een waarborg betaald, wanneer krijg ik deze terug?

De borg wordt ten laatste binnen 30 dagen na vertrek weer terug aan u overgemaakt na aftrek van de niet inbegrepen kosten. Hiervoor hebben wij wel uw IBAN nummer nodig. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk, als deze nog niet bij ons bekend is, aan ons door te geven.

Als wij buiten de kantooruren vertrekken, waaraan moet dan gedacht worden?

U mag de sleutel dan bij ons op kantoor in de brievenbus gooien. Als u  bedlinnen en handdoeken heeft gehuurd, mag u deze uitzonderlijk, in de zak waarin u het linnen hebt ontvangen, in de vakantiewoning achterlaten.

Vertrekt u tijdens de openingsuren dan moet u het linnen in de bijgeleverde zakken op kantoor afgeven.

Moet ik de schoonmaak van de vakantiewoning zelf doen?

Alle vakantiewoningen worden na uw vertrek door een schoonmaakploeg gepoetst. De kost van de schoonmaak wordt tijdens de boekingsprocedure automatisch toegevoegd.

De schoonmaakploegen wassen de ramen, stofzuigen en dweilen de vloeren, wassen de buitenkant van de keukenkasten, de muurtegels en het aanrecht af. Ze maken uiteraard ook al het sanitair schoon (wc's, bad, douche, douchewanden,kranen en spiegels).

Als huurder wordt van u verwacht dat u bij vertrek de vakantiewoning bezemschoon achterlaat zodat de schoonmaakploeg onmiddelijk aan de slag kan. Wat is een bezemschone vakantiewoning?

  • Verlucht de vakantiewoning tijdens het opruimen en vergeet de ramen niet dicht te doen bij vertrek
  • Keukenelectro die u heeft gebruikt reinigen (koelkast, koffiezet, oven/microgolf, broodrooster,kookplaat,...)
  • Propere vaat in de kasten zetten (met de hand of in de vaatwasmachine gewassen)
  • Bedlinnen die u huurde van de bedden afhalen en terug in de zakken doen
  • Dekbed netjes openleggen op de bedden
  • Vuilnis (pmd, glas, karton en huisvuil) wegbrengen of buitenzetten

Alvast bedankt

Annulering (4 vragen)

Ik moet mijn reservering annuleren, wat nu?

U kunt contact met ons opnemen, zodat wij dit met u kunnen doornemen en de annulering op de juiste manier af kunnen handelen.

Wat zijn de kosten en voorwaarden van een annuleringsverzekering?

Wij stellen u de Protections producten voor die volgens ons nauw aansluiten op ons reisaanbod. Uiteraard staat het u steeds vrij een andere verzekering naar uw eigen keuze af te sluiten.

  • Prijs per nacht in het laagseizoen (oktober tot maart uitgezonderd herfst-, kerst- en krokusvakantie) : € 3/nacht per woning
  • Prijs per nacht in het middenseizoen (april, mei, juni, september, herfst-, kerst- en krokusvakantie): € 6/nacht per woning
  • Prijs per nacht in  het hoogseizoen (paasvakantie, juli & augustus): € 9/nacht per woning

Algemene voorwaarden annulatieverzekering

Wat zijn de annuleringskosten wanneer ik geen verzekering afgesloten heb?

Gevolgen als u geen annuleringsverzekering neemt:

Zodra u het voorschot heeft betaald en u moet annuleren, moet u behalve de waarborg,  het volledig huurbedrag betalen.

Om de kosten te beperken, kan u uw verblijf doorverkopen aan familie, kennissen of vrienden. Die personen moeten wel op hetzelfde tijdstip en in dezelfde vakantiewoning verblijven.

Mits toestemming van de eigenaar, kan u uw verblijf verplaatsen naar een andere datum maar in dezelfde vakantiewoning, voor dezelfde of een langere periode en voor dezelfde prijs. De eigenaar is absoluut niet verplicht om dit toe te staan!!!

U kan ons tot 7 dagen na reservering contacteren om nog een annuleringsverzekering bijboeken.

Coronavirus en annuleren

Kan ik  annuleren wegens vrees voor  het Corona Virus?

We begrijpen uw bezorgdheid.  Een vakantie doorbrengen in een vakantiewoning met uw eigen bubbel is de veiligste manier van vakantie op dit moment. 

Wat als ik toch wil annuleren. Krijg ik dan mijn geld terug?

Op 11 maart heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) officieel als een wereldwijde pandemie aangemerkt.

1/ Reserveringen die op of vóór 16 maart 2020 zijn gemaakt

Reserveringen op of vóór 16 maart 2020 zijn gemaakt kunnen voor aankomst worden geannuleerd. Dit betekent dat gasten die annuleren volgens de voorwaarden een reistegoed krijgen voor het betaalde bedrag in de vorm van een voucher.

Op reserveringen die na 16 maart 2020 zijn gemaakt, is geen terugbetaling mogelijk

Reserveringen die na 16 maart 2020 zijn gemaakt, kunnen niet geannuleerd worden door COVID-19 gerelateerde omstandigheden. 

Deze COVID-19 gerelateerde omstandigheden zijn onder andere: vervoersverstoringen en -annuleringen, reisadviezen en -beperkingen, gezondheidsadviezen en quarantaines, wijzigingen in de toepasselijke wetgeving en andere overheidsmaatregelen als evacuaties, grenssluitingen, een verbod op kortetermijnverhuur en de eis om binnenshuis te blijven. Hierop zijn gewoon de annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Vanaf het moment dat COVID-19 door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) als een wereldwijde pandemie werd aangemerkt, wordt geacht dat COVID-19 en de gevolgen daarvan niet meer onvoorzien of onverwacht zijn.

Bent u ziek van  Covid-19 of iets anders of er gebeurt iets anders waardoor u niet kan reizen?

En u heeft een annuleringsverzekering dan kan u wel uw huurgelden terugkrijgen (uitgezonderd de verzekeringspremie en franchise). Contacteer ons in geval van ziekte en dan kunnen we samen kijken welke oplossing er voor u mogelijk zijn.

Heeft u geen annuleringsverzekering genomen dan is er nooit terugbetaling mogelijk. Consulteer dan de gewone algemene voorwaarden of contacteer ons voor meer info.

Heeft u nog een andere vraag? U mag ons altijd mailen of bellen, wij helpen u graag.