• Geen favorieten

    Je kunt accommodaties toevoegen aan uw favorieten door op het te klikken.

+32 (0)58 533 999 Mijn Immo Europe

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Annuleren van uw verblijf tijdens de Covid lock-down van 16/03/2020 tot 08/06/2020

Beste vakantiegast,

Uw verblijf (aankomst en vertrek tussen 16/03/2020 en 08/06/2020) werd door ons geannuleerd door de uitbraak van het corona virus en de daarop volgende nationale lock-down.

Voor alle boekingen die plaatsvinden na 08/06/2020 is er geen Corona voucher meer mogelijk. Dan gelden de gewone annuleringsvoorwaarden (link hieronder). Mits toestemming van de eigenaar kan uw verblijf misschien verzet worden naar een andere datum. De eigenaar is echter niet verplicht dit toe te staan.

Wat gebeurt er met het reeds betaalde bedrag van mijn geannuleerde reservering?

Het totaal van het reeds door jou betaalde bedrag wordt op je klantenrekening gezet (corona voucher). Dit bedrag kan je gebruiken om opnieuw één of meerdere vakanties bij ons te boeken. De voorwaarde is dat deze geboekt worden binnen een termijn van één jaar te rekenen vanaf de einddatum van de geannuleerde vakantie.

Vanaf wanneer kan je je nieuwe vakantie boeken?

In principe vanaf vandaag. Echter raden we sterk aan om af te wachten tot de maatregelen die door de overheid genomen zijn terug worden opgeheven.

Wat met de annuleringsverzekering?

De huurders die een dergelijke verzekering hebben onderschreven, hetzij via ons of via een ander kanaal, komen enkel in aanmerking voor een terugbetaling (huurprijs – premie) indien de annuleringsvoorwaarden voldaan werden. Het uitbreken van een epidemie is niet gedekt.

Vragen?

Stel ze bij voorkeur per email (koksijde@immo-europe.be). We zijn maar aanwezig met beperkte bezetting. We zullen ons uiterste best doen om iedereen binnen de 72 uur te antwoorden. Op woensdag, zaterdag en zondag zijn we volledig gesloten en zal je geen antwoord van ons krijgen.

We willen je bedanken omdat je je vakantie aan ons toevertrouwt, in het verleden of voor later dit jaar of volgend jaar. We blijven er alles aan doen om dat vertrouwen te verdienen. Zorg goed voor elkaar. Zodat we straks weer samen van zon, zee en andere leuke dingen kunnen genieten.

 

Met vriendelijke groeten, 

Het hele Immo Europe Team

Algemeen (5 vragen)

Ik heb 2 honden, mag ik deze allemaal meenemen?

In onze vakantiewoningen is maximaal 1 hond toegestaan. En dit is enkel voor vakantiewoningen waar de eigenaars huisdieren toestaan.

Dit vindt u terug op de website in de beschrijving van de vakantiewoning.

Mag ik mijn kat meenemen?

Wij houden van alle huisdieren, maar katten zijn in onze vakantiewoningen helaas niet meer toegestaan. Deze kleine viervoeters richten met hun nageltjes ongewild schade aan aan behang en zitmeubilair.

Zijn er vakantiewoningen aangepast voor mindervaliden?

Mindervaliden zijn bij ons zeker welkom, maar helaas bieden wij geen vakantiewoningen aan die speciaal voor mindervaliden zijn ingericht. Vaak zijn er in de woningen drempels aanwezig, opstapjes bij de douche en smallere doorgangen aan woon- en of slaapkamers.

Hoe maak ik een "Mijn Immo Europe"-account aan?

Bovenaan op onze site kunt u klikken op de "Mijn Immo Europe"-knop. Wanneer u nog geen account hebt, dan kunt u die hier met uw emailadres en zelfgekozen wachtwoord aanmaken.

Mag ik roken in mijn vakantiewoning?

Al onze vakantiewoningen zijn niet-rokers woningen. Alvast bedankt om deze richtlijn te respecteren.

Als op de dag van vertrek, tijdens onze controle, vastgesteld wordt dat jullie toch hebben gerookt dan wordt de waarborg integraal ingehouden en gebruikt voor de kosten van geurverwijdering.

Reservering (6 vragen)

Is het mogelijk om op een andere dag dan een maandag of vrijdag aan te komen?

In het hoogseizoen en de vakantieperiodes is dit meestal niet mogelijk. Buiten deze periodes om kunnen wij altijd kijken wat er mogelijk is.

Kan ik een optie nemen op een vakantiewoning?

Nee, dat is niet mogelijk. We maken een reservering die 7 dagen geldig is zonder betaling. Deze reservering wordt zonder kennisgeving geannuleerd als het voorschot niet op tijd is betaald.

Nadat u de aanbetaling heeft betaald, kunt u deze niet kosteloos annuleren (zie Annuleringen).

Hoe geef ik later een wijziging van mijn reservatie door?

Via uw eigen "Mijn Immo Europe"-account kunt u diverse dingen regelen. Zo kunt u hier bijvoorbeeld bedlinnen, handdoeken, een kinderbed/kinderstoel of poetsbeurt bij reservern. Wilt u een aanpassing doen in het personenaantal mail of bel ons dan even.

Vanaf welke leeftijd kan ik een vakantiewoning huren?

Bij ons is de minimale leeftijd waarop een vakantiewoning gehuurd kan worden 21 jaar. Er moet dus minimaal één persoon in uw reisgezelschap zitten die 21 jaar of ouder is.

Op de site staat dat de vakantiewoning geschikt is voor maximaal 5 personen, maar is het goed als we met 6 komen?

Nee, dat is niet toegestaan. De woning is ingericht voor het aantal personen dat aangegeven wordt op de site. U kunt altijd op de site kijken of er nog een grotere woning beschikbaar is of om eventueel te kiezen om 2 woningen in de buurt van elkaar te huren.

Ik heb een vakantiewoning gehuurd via de website, komen de foto's dan overeen met hetgeen ik geboekt heb?

Ja, op onze site worden alle woningen apart weergegeven. Iedere woning is anders, maar de woning die u op de site ziet en reserveert is ook de woning waarvan u bij aankomst de sleutel krijgt. De foto's en de beschrijving worden zo up-to-date mogelijk gehouden.

Betaling (2 vragen)

Ik heb een vakantiewoning gereserveerd, wanneer moet ik betalen?

Wanneer u uw vakantie geboekt hebt dan is de eerste betaaltermijn (= voorschot) 7 dagen na boekingsdatum. De 2e betaaltermijn (= saldo) is één maand voor aankomst.

Hoe kan ik betalen?

Wanneer uw reservering door ons bevestigd is, ontvangt u een PDF-bestand met de betaaltermijnen en de betaalgegevens. Daarnaast bieden wij u de mogelijkheid om online te betalen. Dit kan aan het einde van uw reserveringsproces of later via uw "Mijn Immo europe"-account.

Verblijf (6 vragen)

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden

De aankomsttijden zijn tussen 15u00 en 18u00. Op de dag van vertrek vragen wij u om de vakantiewoning uiterlijk om 10u00 te verlaten.

Ik kan de sleutel niet op tijd afhalen, wat nu?

U kunt hierover altijd contact met ons opnemen, wij zullen dan afspraken met u maken over de sleuteloverdracht. Wij kunnen dit alleen doen, wanneer de kosten van uw boeking volledig zijn voldaan.

Zijn er lakens en handdoeken aanwezig in de woning?

Deze zijn niet standaard in de woning aanwezig. U kunt bij ons beddengoed en/of handdoeken huren. U kan deze bestellen tijdens het reserveringsproces of achteraf in uw "Mijn Immo Europe"-account.

Waar ligt onze vakantiewoning precies?

Op de site kunt u bij "ligging" precies zien waar uw vakantiewoning gelegen is.

Als er geen internet aanwezig is in de vakantiewoning, kan dit dan nog geregeld worden via Immo Europe?

Gelukkig beschikt het grootste deel van de vakantiewoningen over een eigen internet aansluiting. Wanneer u een woning heeft gereserveerd waar geen internet is, kunt u bijvoorbeeld bij sommige brasseries gebruik maken van de Wifi wanneer u daar wat gaat eten of drinken.

Kan ik extra keukentoestellen voor mijn vakantiewoning bijbestellen?

Alles wat niet in de beschrijving van de vakantiewoning staat onder de rubriek keuken en huishoudelectro is ook niet aanwezig in de vakantiewoning.

Het is ten strengste verboden om zelf grote electrotoestellen mee te brengen of te laten leveren in de door u gekozen vakantiewoning. Zeker nu in Corona tijden mag dit absoluut niet meer.

Uiteraard mag je je eigen klein electro zoals mixer, toaster, blender, babycook meebrengen.

Vertrek (5 vragen)

Waaraan moet ik denken bij het vertrek uit de vakantiewoningen?

Bij aankomst krijgt u een aankomstmap met informatie. Daarin staat ook waar u aan moet denken voordat u uit de woning vertrekt. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het bezemschoon achterlaten van de woning, het uitruimen van een afwasmachine en het weggooien van de vuilniszak etc.

Ik heb een waarborg betaald, wanneer krijg ik deze terug?

De borg wordt binnen 6 weken na vertrek weer terug aan u overgemaakt na aftrek van de niet inbegrepen kosten. Hiervoor hebben wij wel uw IBAN nummer nodig. Wij verzoek u dan ook vriendelijk, als deze nog niet bij ons bekend is, aan ons door te geven.

Als wij buiten de kantooruren vertrekken, waaraan moet dan gedacht worden?

U mag de sleutel dan bij ons op kantoor in de brievenbus gooien. Als u eventueel bedlinnen en handdoeken heeft gehuurd moet u deze tijdens de openingsuren bij ons binnen brengen.

Moet ik de schoonmaak van de vakantiewoning zelf doen?

Zolang het Coronavirus in het land is, leggen de sectorprotocollen opgemaakt in samenspraak met de veiligheidsraad en de GEES ons op om elke woning bij vertrek door een proffessioneel bedrijf te laten schoonmaken en desinfecteren. 

Enkel zo kunnen wij de veiligheid en gezondheid van de bewoners garanderen

De kost van de schoonmaak wordt tijdens de boekingsprocedure automatisch toegevoegd

Hoe wordt het energieverbruik voor een winterverblijf berekend?

Hoe kan ik het energieverbruik controleren?

Wij nemen bij aankomst en vertrek de energiemeters op. Je bent hier niet bij aanwezig maar kan wel de meterstanden bij ons opvragen en deze vergelijken met de meterstanden die je zelf genoteerd hebt.

Gedurende de winterperiode zetten wij 24 uur voor aankomst de verwarming aan opdat het appartement niet kil zou zijn bij aankomst. De meterstanden worden dan ook op dat moment opgenomen.

Hoe wordt het energieverbruik berekend?

Je betaalt het effectief verbuik van tijdens je verblijf. Het verschil van de meteropnames bij aankomst en vertrek wordt vermeningvuldigd met de geldende energieprijs per kWh (elektriciteit) of m³ (gas). Daarboven komt jouw aandeel in het vastrecht en distributiekosten.

Waarom verschilt je energiefactuur van je verblijf met de energiefactuur van thuis?

Thuis krijg je maandelijks een voorschotfactuur toegestuurd. Een voorschotfactuur is een vast bedrag dat de energieleverancier je elke maand factureert. Een keer per jaar komt er een afrekening. De afrekening is het verschil tussen de effectieve kost van je verbruik en de som van alle voorschotten die je betaald hebt sinds de laatste afrekening.

Als de effectieve kost groter is dan de reeds betaalde voorschotten moet je bijbetalen. Als je met je voorschotten al meer betaald hebt dan de effectieve kost krijg je geld terug.

Annulering (4 vragen)

Ik moet mijn reservering annuleren, wat nu?

U kunt contact met ons opnemen, zodat wij dit met u kunnen doornemen en de annulering op de juiste manier af kunnen handelen.

Wat zijn de kosten en voorwaarden van een annuleringsverzekering?

Prijs per nacht in het laagseizoen (oktober tot maart uitgezonderd herfst-, kerst- en krokusvakantie) : € 2/nacht per woning

Prijs per nacht in het middenseizoen (april, mei, juni, september, herfst-, kerst- en krokusvakantie): € 4/nacht per woning

Prijs per nacht in  het hoogseizoen (paasvakantie, juli & augustus): € 6/nacht per woning

Algemene voorwaarden annulatieverzekering

Annulering en epidemie

Wat zijn de annuleringskosten wanneer ik geen verzekering afgesloten heb?

Gevolgen als u geen annuleringsverzekering neemt:

Zodra u het voorschot heeft betaald en u moet annuleren, moet u behalve de waarborg,  het volledig huurbedrag betalen.

Om de kosten te beperken, kan u uw verblijf doorverkopen aan familie, kennissen of vrienden. Die personen moeten wel op hetzelfde tijdstip en in dezelfde vakantiewoning verblijven.

Mits toestemming van de eigenaar, kan u uw verblijf verplaatsen naar een andere datum maar in dezelfde vakantiewoning, voor dezelfde of een langere periode en voor dezelfde prijs. De eigenaar is absoluut niet verplicht om dit toe te staan!!!

U kan ons tot 7 dagen na reservering contacteren om nog een annuleringsverzekering bijboeken.

Coronavirus en annuleren

Kan ik  annuleren wegens vrees voor  het Corona Virus?

We begrijpen uw bezorgdheid.  Een vakantie doorbrengen in een vakantiewoning met uw eigen bubbel is de veiligste manier van vakantie op dit moment. 

Wat als ik toch wil annuleren. Krijg ik dan mijn geld terug?

Op 11 maart heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) officieel als een wereldwijde pandemie aangemerkt.

1/ Reserveringen die op of vóór 16 maart 2020 zijn gemaakt

Reserveringen op of vóór 16 maart 2020 zijn gemaakt kunnen voor aankomst worden geannuleerd. Dit betekent dat gasten die annuleren volgens de voorwaarden een reistegoed krijgen voor het betaalde bedrag in de vorm van een voucher.

Als een reservering al is begonnen (je bent al ingecheckt), kan de reservering niet meer worden geannuleerd.

Op reserveringen die na 16 maart 2020 zijn gemaakt, is geen terugbetaling mogelijk

Reserveringen die na 16 maart 2020 zijn gemaakt, kunnen niet geannuleerd worden door COVID-19 gerelateerde omstandigheden. 

Deze COVID-19 gerelateerde omstandigheden zijn onder andere: vervoersverstoringen en -annuleringen, reisadviezen en -beperkingen, gezondheidsadviezen en quarantaines, wijzigingen in de toepasselijke wetgeving en andere overheidsmaatregelen als evacuaties, grenssluitingen, een verbod op kortetermijnverhuur en de eis om binnenshuis te blijven. Hierop zijn gewoon de annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Vanaf het moment dat COVID-19 door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) als een wereldwijde pandemie werd aangemerkt, wordt geacht dat COVID-19 en de gevolgen daarvan niet meer onvoorzien of onverwacht zijn.

Bent u ziek van iets anders dan Covid-19 of er gebeurt iets anders waardoor u niet kan reizen?

En u heeft een annuleringsverzekering dan kan u wel uw huurgelden terugkrijgen (uitgezonderd de verzekeringspremie en franchise). Contacteer ons in geval van ziekte en dan kunnen we samen kijken welke oplossing er voor u mogelijk zijn.

Heeft u geen annuleringsverzekering genomen dan is er nooit terugbetaling mogelijk. Consulteer dan de gewone algemene voorwaarden of contacteer ons voor meer info.

Heeft u nog een andere vraag? U mag ons altijd mailen of bellen, wij helpen u graag.