• Geen favorieten

    Je kunt accommodaties toevoegen aan uw favorieten door op het te klikken.

+32 (0)58 533 999 Mijn Immo Europe Last-minutes

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen (7 vragen)

Vanaf wanneer kan ik voor volgend jaar reserveren?

Tussen 1/9 en 31/10 komen de prijzen en beschikbaarheden van de vakantiewoningen voor het volgende jaar met mondjesmaat binnen. Hou de website dus goed in de gaten.  Zodra de prijzen en beschikbaarheden van een vakantiewoning online staan, kan iedereen de vakantiewoning van zijn keuze boeken! Er wordt geen voorrang gegeven aan gasten die het vorige jaar de vakantiewoning boekten. 

Wens je dezelfde vakantiewoning voor dezelfde periode al vast te leggen voor volgend jaar, maar de prijs en beschikbaarheid is nog niet bekend? Dat kan! Stuur ons binnen de week na vertrek een mail om een "voorreservering" aan te vragen. 

Opgepast: Deze voorreservering is onder voorbehoud van beschikbaarheid, want de eigenaar heeft altijd eerste keuze in het voorbehouden van periodes. Zodra de prijs en beschikbaarheid dan bekend is, ontvang je een definitieve reservering of een alternatief voorstel, mocht de gevraagde periode niet beschikbaar zijn.

Wat is er inbegrepen in de huurprijs en wat niet?

Inbegrepen in de huurprijs zijn:

  • Een glas- en brandverzekering,
  • Waterverbruik
  • Energieverbruik (exclusief opladen van een electrische auto)
  • Reserveringskosten
  • Eindschoonmaak

De waarborg wordt tijdens de boekingsprocedure automatisch toegevoegd.

Het opladen van jouw elektrische auto is niet toegestaan. Het elektriciteitsnet in de straat is nog niet sterk genoeg. Je kan de auto enkel opladen als er een oplaadpunt bij het vakantiehuis aanwezig is. Koksijde zal tegen eind 2023 een 100-tal laadpalen hebben. Informeer aan de balie naar de oplaadplaatsen.

Onderstaande zaken kan je tot 3 dagen voor aankomst bijboeken (telefonisch, via mail en online via jouw klantenaccount Mijn Immo Europe):

  • Bedlinnen: €18 voor een éénpersoonsbed voor max 14. dagen, €24 voor een tweepersoonsbed voor max. 14 dagen
  • Badlinnen: €9 per persoon en per week voor een badhanddoek, een gewone handdoek en een washandje
  • Kinderstoel: €2/dag max. prijs €20,00 (beperkte voorraad)
  • Kinderbed: €5/dag max. prijs €45,00 (beperkte voorraad)
  • Parkeerkaart: €30/week per wagen om aan goedkoper tarief op de openbare weg te parkeren in St-Idesbald, Koksijde en Oostduinkerke

Hoe maak ik een "Mijn Immo Europe"-account aan?

Bovenaan op onze site kunt u klikken op de "Mijn Immo Europe"-knop. Wanneer je nog geen account hebt, dan kan je die hier met jouw emailadres en zelfgekozen wachtwoord aanmaken.

Ik heb 2 honden, mag ik deze allemaal meenemen?

In onze vakantiewoningen is maximaal 1 hond toegestaan. En dit is enkel voor vakantiewoningen waar de eigenaars huisdieren toestaan.

Gemakkelijk terug te vinden in de beschrijving van de vakantiewoning op de website.

Mag ik mijn kat meenemen?

Wij houden van alle huisdieren, maar katten zijn in onze vakantiewoningen helaas niet meer toegestaan. Deze kleine viervoeters richten met hun nageltjes ongewild schade aan behang en zitmeubilair.

Mag ik roken in mijn vakantiewoning?

Al onze vakantiewoningen zijn niet-rokers woningen. Alvast bedankt om deze richtlijn te respecteren.

Wanneer op de dag van vertrek, tijdens onze controle, vastgesteld wordt dat er gerookt werd, zal de waarborg integraal ingehouden en gebruikt worden voor de kosten van geurverwijdering.

Zijn er vakantiewoningen aangepast voor mindervaliden?

Mindervaliden zijn bij ons zeker welkom, maar helaas bieden wij geen vakantiewoningen aan die speciaal voor mindervaliden zijn ingericht. Vaak zijn er in de woningen drempels aanwezig, opstapjes bij de douche en smallere doorgangen aan woon- en of slaapkamers.

Een bezoekje vooraf is dus aangewezen om zeker te zijn dat de mindervalide persoon zich gemakkellijk in de vakantiewoning kan verplaatsen. Bezoeken kan enkel als de vakantiewoning niet in gebruik is. Een afspraak is dus nodig.

Reservering (6 vragen)

Is het mogelijk om op een andere dag dan een maandag of vrijdag aan te komen?

In het hoogseizoen en de vakantieperiodes is dit meestal niet mogelijk. 

Sommige vakantiewoningen staan aankomst op maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag, zaterdag toe; voor een minimum verblijf van 3 nachten, buiten de schoolvakanties.

Tik de gewenste aankomst- en vertrekdag aan op de site en je krijgt een overzicht van alle beschikbare vakantiewoningen.

Kan ik een optie nemen op een vakantiewoning?

Nee, dat is niet mogelijk. Een reservatie is 7 dagen geldig zonder betaling. Deze reservatie wordt zonder kennisgeving geannuleerd als het voorschot niet op tijd is betaald.

Nadat het voorschot betaald werd, is het niet mogelijk om kosteloos te annuleren (zie Annuleringen).

Hoe geef ik later een wijziging van mijn reservatie door?

Via het eigen "Mijn Immo Europe"-account kan je diverse dingen regelen. Zo kan je er bijvoorbeeld bedlinnen, handdoeken, kinderbed, kinderstoel aan de reservatie toevoegen. Wil je een aanpassing doen in het aantal personen, mail of bel ons dan even.

Vanaf welke leeftijd kan ik een vakantiewoning huren?

Bij ons is de minimale leeftijd waarop een vakantiewoning gehuurd kan worden 21 jaar. Als je niet in gezinsverband komt (ouders / grootouders & kinderen) moet iedereen 21 jaar of ouder zijn.

Op de site staat dat de vakantiewoning geschikt is voor maximaal 5 personen, maar is het goed als we met 6 komen?

Nee, dat is niet toegestaan.

De woning is ingericht voor het aantal personen dat aangegeven wordt op de site. Je kan steeds op de site kijken of er nog een grotere woning beschikbaar is. Mogelijks kan je eventueel kiezen om 2 woningen in de buurt van elkaar te huren.

Ik heb een vakantiewoning gehuurd via de website, komen de foto's dan overeen met hetgeen ik geboekt heb?

Ja, op onze site worden alle woningen apart weergegeven. Iedere woning is anders, maar de woning die je op de site ziet en reserveert is ook de woning waarvan je bij aankomst de sleutel ontvangt. De foto's en de beschrijving worden zo up-to-date mogelijk gehouden.

Betaling (2 vragen)

Ik heb een vakantiewoning gereserveerd, wanneer moet ik betalen?

Wanneer de vakantie geboekt is, dan is het eerste betaaltermijn (= voorschot) 7 dagen na boekingsdatum. Het 2e betaaltermijn (= saldo) is één maand voor aankomst.

Hoe kan ik betalen?

Wanneer de reservering door ons bevestigd is, ontvang je een PDF-bestand met de betaaltermijnen en de betaalgegevens. Daarnaast bieden wij je de mogelijkheid om online te betalen. Dit kan aan het einde van het reserveringsproces of later via jouw "Mijn Immo europe"-account.

Verblijf (6 vragen)

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden

De aankomsttijden zijn tussen 15u00 en 18u00 (dinsdag en zaterdag tot 17u00). Op de dag van vertrek vragen wij jullie om de vakantiewoning uiterlijk om 10u00 te verlaten. Enkel zo kunnen we verzekeren dat de schoonmaakdiensten voldoende tijd hebben om alle vakantiewoningen tegen 15u00 klaar te hebben.

Vroeger aankomen is niet meer mogelijk.

Later vertrekken (tussen 10u00 en 12u00) kan enkel mits toestemming van het verhuurkantoor. Als de vakantiewoning dezelfde dag weer verhuurd is, kan je nooit langer blijven. Als de eindschoonmaak de volgende dag niet kan uitgevoerd worden, kan je niet langer blijven.

Wens je langer dan 12u00 te blijven, dan betaal je 1 nacht extra.

Opgepast: Voor het verlengde weekend van Hemelvaart is er een uitzonderlijke regeling. Aankomst op woensdag is enkel tussen 17u00 en 19u00. Op donderdag is het kantoor gesloten.

Ik kan de sleutel niet op tijd afhalen, wat nu?

Contacteer ons, zodat we samen kunnen afspreken over de sleuteloverdracht. Dit is enkel toegestaan, als de kosten van de boeking volledig zijn voldaan.

Zijn er lakens en handdoeken aanwezig in de woning?

Deze zijn niet standaard in de woning aanwezig. Je kan bij ons beddengoed en/of handdoeken huren. Deze kan je bestellen tijdens het reserveringsproces of achteraf in de "Mijn Immo Europe"-account, tot 3 dagen voor aankomst.

Waar ligt onze vakantiewoning precies?

Op de site kan je bij "ligging" precies zien waar de vakantiewoning gelegen is.

Als er geen internet aanwezig is in de vakantiewoning, kan dit dan nog geregeld worden via Immo Europe?

Neen. Gelukkig beschikt het grootste deel van de vakantiewoningen over een eigen internet aansluiting. Wanneer de gereserveerde vakantiewoning niet over internet beschikt, kan je gebruik maken van gratis Wifi-spots in Koksijde of in sommige brasseries wanneer je er wat gaat eten of drinken. Zoniet kan je 4 of 5G werken.

Kan ik extra keukentoestellen voor mijn vakantiewoning bijbestellen?

Alles wat niet in de beschrijving van de vakantiewoning staat onder de rubriek keuken en huishoudelectro is ook niet aanwezig in de vakantiewoning.

Het is ten strengste verboden om zelf grote electrotoestellen mee te brengen of te laten leveren in de door jouw gekozen vakantiewoning. 

Uiteraard mag je je eigen kleine electro zoals mixer, toaster, blender, babycook meebrengen.

Vertrek (5 vragen)

Waaraan moet ik denken bij het vertrek uit de vakantiewoningen?

Bij aankomst ontvang je een brief met informatie. Daarin staat ook vermeld waaraan je moet denken voordat je uit de woning vertrekt. Bijvoorbeeld: wegbrengen van huisvuil en Pmd, afwassen of vaatwasmachine leegmaken en zeker niet vergeten de verwarming op 10° zetten en alle lichten te doven,... Meer info vindt je ook in de blauwe "Praktische infomap" die in de vakantiewoning aanwezig is.

Ik heb een waarborg betaald, wanneer krijg ik deze terug?

De borg wordt ten laatste 30 dagen na vertrek weer teruggestort; na aftrek van de niet inbegrepen kosten. Hiervoor hebben wij jouw IBAN nummer nodig. Gelieve ons dit aan ons bekend te maken (telefonisch of per mail).

Als wij buiten de kantooruren vertrekken, waaraan moet dan gedacht worden?

De sleutels mogen buiten de openingsuren in de brievenbus van het agentschap gegooid worden. Verzamel het gehuurd bedlinnen en handdoeken in de bijgeleverde linnenzak(ken), die je uitzonderlijk in de vakantiewoning mag achterlaten.

Vertrekt je tijdens de openingsuren, dan moet je het bedlinnen en handdoekken in de bijgeleverde linnenzak(ken) op kantoor afgeven.

Moet ik de schoonmaak van de vakantiewoning zelf doen?

Alle vakantiewoningen worden na vertrek door een schoonmaakploeg gepoetst. De schoonmaakprijs zit inbegrepen in de huurprijs.

De schoonmaakploegen poetsen de ramen, stofzuigen en dweilen de vloeren, de buitenkant van de keukenkasten, de muurtegels en het aanrecht af. Ze maken uiteraard ook al het sanitair schoon (wc's, bad, douche, douchewanden,kranen en spiegels).

Ondanks de verplichte eindschoonmaak, moet je de woning wel bezemschoon achterlaten. Hoe doe je dit? 

  • Ventileer de woning terwijl je aan het opruimen bent en sluit de ramen voor je de woning verlaat.
  • Reinig de gebruikte keukentoestellen (koelkast, oven/microgolf, kookplaat, koffiezet etc).
  • Laat geen voedingswaren en hygiëneproducten achter.
  • De vaat grondig met warm water en zeep afwassen of in de vaatwasser wassen. De vaatwasser leeg maken en alles terug in de kast zetten.
  • Breng alle vuilnis weg (huisvuil, papier/karton, pmd, glas). Het schoonmaakgerief van het pakketje ook weggooien aub. Check op adres via www.ivvo.be/koksijde voor de ophaaldagen in de buurt.
  • Zet bij vertrek de verwarming op 10°. Zo draag je ook bij tot het verminderen van energieverbruik en daar wordt het milieu alleen maar beter van.
  • Je gehuurd vuil linnen in dezelfde linnentas terugbrengen naar kantoor. 

Nu is de woning bezemschoon. 

Tuin, balkon en terras
Zet de tuinmeubelen netjes op het terras of het balkon, was het tafelblad af. In de winter de tuinmeubelen niet op het balkon laten staan aub. Bij stormweer kunnen deze wegwaaien en schade veroorzaken.
Reinig de BBQ na gebruik. Laat geen afval, schelpen, emmertjes met zand achter op het balkon / terras / in de tuin. Plaats aub het droogrekje binnen om roestvorming te voorkomen.

Hoe wordt het energieverbruik voor een winterverblijf berekend?

Het energieverbruik is inbegrepen in de huurprijs. 

Energie is duur. Gelieve net als thuis zuinig om te gaan met energie. Zo draag je ook op vakantie bij tot de zorg voor het klimaat.

Dat kan door volgende tips te volgen:

  • De thermostaat van de verwarming verminderen wanneer niemand in de vakantiewoning aanwezig is. Radiatorkranen dicht draaien en de thermostaat op 20° laten staan heeft geen zin. In tegendeel, er zal een heel hoger verbruik zijn.
  • Cv uitzetten als de ramen opengezet worden om te verluchten.
  • Lichten doven in kamers waar niemand aanwezig is.
  • Huishoudtoestellen niet allemaal tegelijkertijd aansteken maar verspreiden over de hele dag en avond.
  • Verkies het nemen van een douche boven het nemen van een bad.
  • Gebruik de vaatwasser i.p.v. met de hand af te wassen. 
  • Afspoelen van vaat of uitspoelen van sanitair doe je met koud water.

Annulering (4 vragen)

Ik moet mijn reservering annuleren, wat nu?

Je kan contact met ons opnemen, zodat wij dit met jouw kunnen doornemen om de annulering op de juiste manier te kunnen afhandelen.

Wat zijn de kosten en voorwaarden van een annuleringsverzekering?

Wij stellen jouw de Protections producten voor die volgens ons nauw aansluiten op ons reisaanbod. Uiteraard staat het jou steeds vrij een andere verzekering naar keuze af te sluiten.

  • Prijs per nacht in het laagseizoen (oktober tot maart uitgezonderd herfst-, kerst- en krokusvakantie) : € 4/nacht per woning
  • Prijs per nacht in het middenseizoen (april, mei, juni, september, herfst-, kerst- en krokusvakantie): € 8/nacht per woning
  • Prijs per nacht in  het hoogseizoen (paasvakantie, juli & augustus): € 12/nacht per woning

Algemene voorwaarden annulatieverzekering

Wat zijn de annuleringskosten wanneer ik geen verzekering afgesloten heb?

Gevolgen als je geen annuleringsverzekering neemt:

Zodra het voorschot betaald is en je moet annuleren, dan moet je alsnog behalve de waarborg,  het volledig huurbedrag betalen.

Om de kosten te beperken, kan je het verblijf doorverkopen aan familie, kennissen of vrienden. Die personen moeten wel op hetzelfde tijdstip en in dezelfde vakantiewoning verblijven.

Mits toestemming van de eigenaar, kan je het verblijf verplaatsen naar een andere datum maar in dezelfde vakantiewoning, voor dezelfde of een langere periode en voor dezelfde prijs. De eigenaar is absoluut niet verplicht om dit toe te staan!!!

Je kan ons tot 7 dagen na reservering contacteren om nog een annuleringsverzekering toe te boeken.

Coronavirus en annuleren

Kan ik  annuleren wegens vrees voor  het Corona Virus?

We begrijpen de bezorgdheid.  Een vakantie doorbrengen in een vakantiewoning met eigen bubbel is de veiligste manier van vakantie op dit moment. 

Wat als ik toch wil annuleren. Krijg ik dan mijn geld terug?

Op 11 maart heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) officieel als een wereldwijde pandemie aangemerkt.

Op reserveringen die na 16 maart 2020 zijn gemaakt, is geen terugbetaling mogelijk

Reserveringen die na 16 maart 2020 zijn gemaakt, kunnen niet geannuleerd worden door COVID-19 gerelateerde omstandigheden. 

Deze COVID-19 gerelateerde omstandigheden zijn onder andere: vervoersverstoringen en -annuleringen, reisadviezen en -beperkingen, gezondheidsadviezen en quarantaines, wijzigingen in de toepasselijke wetgeving en andere overheidsmaatregelen als evacuaties, grenssluitingen, een verbod op kortetermijnverhuur en de eis om binnenshuis te blijven. Hierop zijn gewoon de annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Vanaf het moment dat COVID-19 door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) als een wereldwijde pandemie werd aangemerkt, wordt geacht dat COVID-19 en de gevolgen daarvan niet meer onvoorzien of onverwacht zijn.

Ben je ziek van  Covid-19 of iets anders of er gebeurt iets anders waardoor je niet kan reizen?

En je beschikt over een annuleringsverzekering dan kan je wel de huurgelden terugkrijgen (uitgezonderd de verzekeringspremie en franchise). Contacteer ons in geval van ziekte en dan kunnen we samen kijken welke oplossing er voor jouw mogelijk zijn.

Beschik je niet over een annuleringsverzekering dan is er nooit een terugbetaling mogelijk. Consulteer dan de gewone algemene voorwaarden of contacteer ons voor meer info.

Heeft u nog een andere vraag? U mag ons altijd mailen of bellen, wij helpen u graag.