• Geen favorieten

    Je kunt accommodaties toevoegen aan uw favorieten door op het te klikken.

+32 (0)58 533 999 Mijn Immo Europe

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen (5 vragen)

Ik heb 2 honden, mag ik deze allemaal meenemen?

In onze vakantiewoningen is maximaal 1 hond toegestaan. En dit is enkel voor vakantiewoningen waar de eigenaars huisdieren toestaan.

Dit vindt u terug op de website in de beschrijving van de vakantiewoning.

Mag ik mijn kat meenemen?

Wij houden van alle huisdieren, maar katten zijn in onze vakantiewoningen helaas niet meer toegestaan. Deze kleine viervoeters richten met hun nageltjes ongewild schade aan aan behang en zitmeubilair.

Zijn er vakantiewoningen aangepast voor mindervaliden?

Mindervaliden zijn bij ons zeker welkom, maar helaas bieden wij geen vakantiewoningen aan die speciaal voor mindervaliden zijn ingericht. Vaak zijn er in de woningen drempels aanwezig, opstapjes bij de douche en smallere doorgangen aan woon- en of slaapkamers.

Hoe maak ik een "Mijn Immo Europe"-account aan?

Bovenaan op onze site kunt u klikken op de "Mijn Immo Europe"-knop. Wanneer u nog geen account hebt, dan kunt u die hier met uw emailadres en zelfgekozen wachtwoord aanmaken.

Mag ik roken in mijn vakantiewoning?

Al onze vakantiewoningen zijn niet-rokers woningen. Alvast bedankt om deze richtlijn te respecteren

Reservering (6 vragen)

Is het mogelijk om op een andere dag dan een maandag of vrijdag aan te komen?

In het hoogseizoen en de vakantieperiodes is dit meestal niet mogelijk. Buiten deze periodes om kunnen wij altijd kijken wat er mogelijk is.

Kan ik een optie nemen op een vakantiewoning?

Nee, dat is niet mogelijk. We maken een reservering die 7 dagen geldig is zonder betaling. Deze reservering wordt zonder kennisgeving geannuleerd als het voorschot niet op tijd is betaald.

Nadat u de aanbetaling heeft betaald, kunt u deze niet kosteloos annuleren (zie Annuleringen).

Hoe geef ik later een wijziging van mijn reservatie door?

Via uw eigen "Mijn Immo Europe"-account kunt u diverse dingen regelen. Zo kunt u hier bijvoorbeeld bedlinnen, handdoeken, een kinderbed/kinderstoel of poetsbeurt bij reservern. Wilt u een aanpassing doen in het personenaantal mail of bel ons dan even.

Vanaf welke leeftijd kan ik een vakantiewoning huren?

Bij ons is de minimale leeftijd waarop een vakantiewoning gehuurd kan worden 21 jaar. Er moet dus minimaal één persoon in uw reisgezelschap zitten die 21 jaar of ouder is.

Op de site staat dat de vakantiewoning geschikt is voor maximaal 5 personen, maar is het goed als we met 6 komen?

Nee, dat is niet toegestaan. De woning is ingericht voor het aantal personen dat aangegeven wordt op de site. U kunt altijd op de site kijken of er nog een grotere woning beschikbaar is of om eventueel te kiezen om 2 woningen in de buurt van elkaar te huren.

Ik heb een vakantiewoning gehuurd via de website, komen de foto's dan overeen met hetgeen ik geboekt heb?

Ja, op onze site worden alle woningen apart weergegeven. Iedere woning is anders, maar de woning die u op de site ziet en reserveert is ook de woning waarvan u bij aankomst de sleutel krijgt. De foto's en de beschrijving worden zo up-to-date mogelijk gehouden.

Betaling (2 vragen)

Ik heb een vakantiewoning gereserveerd, wanneer moet ik betalen?

Wanneer u uw vakantie geboekt hebt dan is de eerste betaaltermijn (= voorschot) 7 dagen na boekingsdatum. De 2e betaaltermijn (= saldo) is één maand voor aankomst.

Hoe kan ik betalen?

Wanneer uw reservering door ons bevestigd is, ontvangt u een PDF-bestand met de betaaltermijnen en de betaalgegevens. Daarnaast bieden wij u de mogelijkheid om online te betalen. Dit kan aan het einde van uw reserveringsproces of later via uw "Mijn Immo europe"-account.

Verblijf (5 vragen)

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden

De aankomsttijden zijn tussen 15u00 en 18u00. Op de dag van vertrek vragen wij u om de vakantiewoning uiterlijk om 10u00 te verlaten.

Ik kan de sleutel niet op tijd afhalen, wat nu?

U kunt hierover altijd contact met ons opnemen, wij zullen dan afspraken met u maken over de sleuteloverdracht. Wij kunnen dit alleen doen, wanneer de kosten van uw boeking volledig zijn voldaan.

Zijn er lakens en handdoeken aanwezig in de woning?

Deze zijn niet standaard in de woning aanwezig. U kunt bij ons beddengoed en/of handdoeken huren. U kan deze bestellen tijdens het reserveringsproces of achteraf in uw "Mijn Immo Europe"-account.

Waar ligt onze vakantiewoning precies?

Op de site kunt u bij "ligging" precies zien waar uw vakantiewoning gelegen is.

Als er geen internet aanwezig is in de vakantiewoning, kan dit dan nog geregeld worden via Immo Europe?

Gelukkig beschikt het grootste deel van de vakantiewoningen over een eigen internet aansluiting. Wanneer u een woning heeft gereserveerd waar geen internet is, kunt u bijvoorbeeld bij sommige brasseries gebruik maken van de Wifi wanneer u daar wat gaat eten of drinken.

Vertrek (5 vragen)

Waaraan moet ik denken bij het vertrek uit de vakantiewoningen?

Bij aankomst krijgt u een aankomstmap met informatie. Daarin staat ook waar u aan moet denken voordat u uit de woning vertrekt. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het bezemschoon achterlaten van de woning, het uitruimen van een afwasmachine en het weggooien van de vuilniszak etc.

Ik heb een waarborg betaald, wanneer krijg ik deze terug?

De borg wordt binnen 6 weken na vertrek weer terug aan u overgemaakt na aftrek van de niet inbegrepen kosten. Hiervoor hebben wij wel uw IBAN nummer nodig. Wij verzoek u dan ook vriendelijk, als deze nog niet bij ons bekend is, aan ons door te geven.

Als wij buiten de kantooruren vertrekken, waaraan moet dan gedacht worden?

U mag de sleutel dan bij ons op kantoor in de brievenbus gooien. Als u eventueel bedlinnen en handdoeken heeft gehuurd mag u dit in de inkomhal of living van uw vakantiewoning leggen.

Moet ik de schoonmaak van de vakantiewoning zelf doen?

Dit is geen verplichting. U kan een schoonmaakbeurt bijbestellen in uw "Mijn Immo Europe"-account of bij ons op kantoor tijdens uw verblijf of zelf schoonmaken. Aan u de keuze

Hoe wordt het energieverbruik voor een winterverblijf berekend?

Hoe kan ik het energieverbruik controleren?

Wij nemen bij aankomst en vertrek de energiemeters op. Je bent hier niet bij aanwezig maar kan wel de meterstanden bij ons opvragen en deze vergelijken met de meterstanden die je zelf genoteerd hebt.

Gedurende de winterperiode zetten wij 24 uur voor aankomst de verwarming aan opdat het appartement niet kil zou zijn bij aankomst. De meterstanden worden dan ook op dat moment opgenomen.

Hoe wordt het energieverbruik berekend?

Je betaalt het effectief verbuik van tijdens je verblijf. Het verschil van de meteropnames bij aankomst en vertrek wordt vermeningvuldigd met de geldende energieprijs per kWh (elektriciteit) of m³ (gas). Daarboven komt jouw aandeel in het vastrecht en distributiekosten.

Waarom verschilt je energiefactuur van je verblijf met de energiefactuur van thuis?

Thuis krijg je maandelijks een voorschotfactuur toegestuurd. Een voorschotfactuur is een vast bedrag dat de energieleverancier je elke maand factureert. Een keer per jaar komt er een afrekening. De afrekening is het verschil tussen de effectieve kost van je verbruik en de som van alle voorschotten die je betaald hebt sinds de laatste afrekening.

Als de effectieve kost groter is dan de reeds betaalde voorschotten moet je bijbetalen. Als je met je voorschotten al meer betaald hebt dan de effectieve kost krijg je geld terug.

Annulering (3 vragen)

Ik moet mijn reservering annuleren, wat nu?

U kunt contact met ons opnemen, zodat wij dit met u kunnen doornemen en de annulering op de juiste manier af kunnen handelen.

Wat zijn de kosten en voorwaarden van een annuleringsverzekering?

Prijs per nacht in het laagseizoen (oktober tot maart uitgezonderd herfst- kerst-krokusvakantie) : €2/nacht per woning

Prijs per nacht in het middenseizoen (april, mei,jun,september, hersft-kerst-krokusvakantie): €4/nacht per woning

Prijs per nacht in  het hoogseizoen (paasvakantie, juli & augustus): €6/nacht per woning

Algemene voorwaarden annulatieverzekering

Wat zijn de annuleringskosten wanneer ik geen verzekering afgesloten heb?

Gevolgen als u geen annuleringsverzekering neemt:

Zodra u het voorschot heeft betaald en u moet annuleren, moet u behalve de waarborg,  het volledig huurbedrag betalen.

Om de kosten te beperken, kan u uw verblijf doorverkopen aan familie, kennissen of vrienden. Die personen moeten wel op hetzelfde tijdstip en in dezelfde vakantiewoning verblijven.

Mits toestemming van de eigenaar, kan u uw verblijf verplaatsen naar een andere datum maar in dezelfde vakantiewoning, voor dezelfde of een langere periode en voor dezelfde prijs. De eigenaar is absoluut niet verplicht om dit toe te staan!!!

U kan ons tot 7 dagen na reservering contacteren om nog een annuleringsverzekering bijboeken.

Heeft u nog een andere vraag? U mag ons altijd mailen of bellen, wij helpen u graag.